Türkiye’de ve dünyada sigarayı bırakmak isteyen bir çok sigara tiryakisi vardır. Bu yazımızda sigara nasıl bırakılır bunu işleyeceğiz. İnsanlar belirli sebeplerden ötürü sigarayı bırakmaya teşebbüs edemez. Sigarayı bırakmak isteyip de bırakamayan bu kitlenin, kafalarında oluşturdukları bırakamama korkusu sürekli olarak sigara içmeyi tetiklemektedir. Genellikle sigarayı bıraktım diyen insanlar, kendilerine büyük bir öz güven duyarlar. Bunun neticesinde de sağlıklı, güzel bir hayata merhaba derler. İnsanların öz güven sahibi olması için güçlü olmaları ve her şeyden önce kendilerine inanmaları gerekmektedir. Bunu yapmak ise oldukça kolay elde edilebilir. Bu nedenle sadece sigarayı bırakmak istiyorum demek bile, sigarayı bırakma konusunda ilk adımı atmaktır. Akabinde yine kendinize inanmayı sürdürmekle, zamanın daha hızlı geçtiğini gösterecek ve sonuç itibari ile de mutlu sonuca ulaştığınızı göreceksiniz.

birakmaya-yardim-edin

Adım adım sigarayı bırakmak için izlemeniz gereken yollar şu şekildedir;

  • Sigarayı Bırakmak için En Önemli Sebeplerinizi Belirleyin: Kişisel olarak bu zararlı maddeyi neden vücudunuza sokmak istemediğiniz konusunda nedenlerinizi belirleyin ve bunu bir liste olarak bir kağıda olarak yazın. Sürekli bu nedenleri göz önünde bulundurmak, sigarayı bırakma konusunda daha ısrarcı davranmayı sağlar.
  • Sigara İçmek İstediğiniz Zamanların Kaydını Tutun: Bu şekilde sigara içme isteğinizi tetikleyen duygularınızın ve isteklerinizin ne olduğunu açıkça görecek ve zararlı maddelerden medet ummanın ne kadar aciz bir durum olduğunu fark edeceksiniz.
  • Sigarayı Bırakmak için Kesin Bir Tarih Belirleyin: Mini bir takvim edinmek ve en yakın tarihte sigarayı bırakmak istediğiniz günü belirgin bir şekilde işaretlemek, o gün içerisinde kesinlikle bu maddeden uzak durmak konusunda ısrarcı davranmak gerekmektedir.
  • Sigarayı Bırakmaya Karar Verdiğinizde Sizleri Neler Bekliyor Şeklinde Not Almak: Sigarayı bırakmak sandığınızdan biraz daha zor olacak, Kandaki nikotin sürekli olarak içme isteği duymanızı sağlayacaktır. Bu nedenle bu zorluklarla savaşmanın en etkili yolu bu zorlukları bilmek ve ona göre savaşmak olacaktır.
  • Sigarayı Bırakmak Konusunda Planlı Davranın: Sigarayı bırakmak konusunda bu zamana kadar attığınız adımlardan asla vazgeçmeyin ve planlı olun.
  • Sigara İçmeyi Tetikleyecek Unsurlardan Uzak Durun: Sigara tiryakisi olan arkadaşlarınızdan, sigara içilen ortamlardan olabildiğince uzak durmaya çalışın. Böylece içme isteğinin, zamanla azalması başlayacaktır.
  • Sigaradan Sonra Kilo Almak Konusunda Dikkatli Davranın: Sigarayı bıraktıktan sonra haliyle insanlar yemek yeme sürecinde biraz daha hızlanırlar. Bu nedenle bırakmak istediğiniz ilk gün spora başladığınız gün olmalı. Böylece kilo almayacak ve tekrar vücudu strese sokmayacaksınız.
  • Nikotin Terapi Yaratın: Sigara içmek isteği geldiği zamanlar da sakın çiğnemek, şeker yemek gibi alışkanlıklar elde edin. Böylece Nikotin alma isteği doğrudan azalacaktır.
  • Sigarayı Bırakmak Konusunda İlaçlardan Yardım Alın: Sigarayı bırakmak için elbette ki ilaçlarında da yardımı gereklidir. Bu nedenle bir sağlık kuruluşundan da destek almak muhakkak gerekmektedir.
  • Sigarayı Bıraktığınızı Herkes Bilsin: Sigarayı bıraktığınızı yakın çevrenize duyurun böylece sigara içme isteği geldiği zamanlar da, söylediklerinizi unutmayıp bu isteği öteleyeceksiniz.

Her yıl binlerce kişinin sigaraya bağlı olarak hayatını kaybettiğini bilinmektedir. Bu adımları atmak için geç kalanlar çoğu zaman hayatlarından olmakla birlikte bir çok tehlikeli hastalığa yakalanabilmektedir. Bu nedenle sigarayı bırakmak konusunda geç kalınmaması gerekmektedir. Çünkü insan hayatı hiç bir şeyden değerli değildir. Sigarayı bırakma konusunda insanlara destek olan bir çok yardımcı kuruluş bulunmaktadır. Yeşilay Kuruluşu’da bu konuya çeşitli çalışmaları ile destek vermektedir. Bunun yanında neredeyse her ilde sigarayı bırakma için poliklinikler bulunmaktadır. İlaçların da desteği ve irade ile sigarayı bırakmak eskiye oranla artık çok daha kolaydır. Çevrenizdeki insanlar sizlere destek olmaktan asla vazgeçmeyecekler, sigarayı bırakmak konusunda direnmeniz için ellerinden geleni yapılacaklardır. Sizler de sigarayı bırakmak için ilk adımınızı bir an önce atmalısınız. Çünkü sigarayı bıraktıktan sonra daha güzel bir yaşam kalitesine ve sağlıklı bir hayata sahip olacaksınız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir