Sigarayı bırakmanın bir çok yolunu fikir edinmeniz amacıyla ele aldık. İyi bir bırakma deneyimi için size rehber olacağına inandığımız maddeler :

  1. Nikotin bandı
  2. Nikotin sakızı
  3. Biorezonans
  4. Hipnoz
  5. Psikoterapi
  6. Elektronik Sigara
  7. Akupunktur

Son yıllarda popüler yöntemleri sıralamak gerekirse; elektronik sigara, psikoterapi, biorezonans ve akupunktur başlarda yer alıyor. Her ne kadar popüler olsalar da size en uygun olanı bulup seçmeniz en doğrusudur. Alışkanlıklar ve gösterilen direnç kişiden kişiye farklılıklar oluşturabilir.  Fakat tüm  yöntemlerinin ortak noktası sigarayı bırakmaktır.

Sigara; nikotin, toluen, arsenik gibi zararlı maddelerden oluşan son derece zararlı bir üründür. Öfori etkisi sayesinde bu maddeyi kullanan insanlar üzerinde ciddi  anlamda bağımlılık yaratır. Bu maddenin bağımlılık yaratması dolayısıyla sürekli olarak vücuda alınmasıyla birlikte, ciğerlerdeki nikotin miktarı artar ve ölüm gibi ciddi sonuçlar meydana gelir. Sigara kullanan kişiler  bu bağımlılıklarından kurtulmak için öncelikle sigara bırakma yolları konusunda doğru bilgiler edinmelidir. Aksi takdirde insanların kendilerine verdiklerini zararın yanı sıra, çevresindeki insanlara da pasif içici özelliği katarak ciddi hastalıklara yakalanma risklerini arttırmaktadır.

Pasif İçicilik Nedir ?

Sigara içen insanların bulunduğu ortamlarda bulunan kişilerin de, sigara dumanı vasıtası ile nikotine maruz kalmalarıdır. Bu kişiler de en az sigara içenler kadar sigaranın zararlarından etkilenirler. Bu durumu bir nebze de olsun engellemek için sigara içilen ortamlarda bulunmamak gerekmektedir. Sigara İçilmez ibaresini bulunduran her mekan ve kuruluş insan sağlığına katkıda bulunuyor demektir.

Sigara Nasıl Bırakılır ?

Sigarayı bırakmak, insan sağlığı açısından önemli bir unsur olsa da,  sigaranın yaratmış olduğu bağımlılık bu zararlı maddeyi hayatınızdan çıkarmamanız için sizlerle kararlı bir şekilde savaşacaktır. Bu konuda yeterince irade ve güç sahibi olan kişiler yollarında emin adımlarla ilerlerken, ne yapacağını ve hangi yolu izlemesi gerektiğini bilmeyen insanların başarısız olması kaçınılmaz olacaktır.

Sigara tiryakisi olan insanların büyük bir çoğunluğu, sigaranın zararları konusunda bilgi sahibi olmalarına karşın yine de bırakamamaktadırlar. Aslında bu durumdan kendileri de hiç hoşnut değildir. İnsanların sigarayı bırakma konusunda uyguladığı kişisel girişimler, bu konularda her zaman kesin çözüm yöntemleri olarak kendisini göstermez ve başarısız olunduğunda karamsarlığa düşmeye sebebiyet verir. Bu nedenle sigarayı bırakmanın yöntemleri konusunda bir çok teknik geliştirilmiş ve halka sunulmuştur. Bu teknikler 2’ye ayrılmaktadır.

1. Sigarayı bırakmanın Bilimsel Teknikleri

  • Sağlık kuruluşlarına başvurarak ilaç tedavisi görmek (Tedaviler yapılan testler sonucunda bağımlılık oranlarına göre uygulanmaktadır.)
  • Psikolojik olarak destek almak.)

2. Sigarayı Bırakmanın Bilimsel Olmayan Teknikleri

  • Sigara bırakma konusunda güçlü bir iradeye sahip olmak ve azimli bir şekilde içmemek
  • Sigara bırakmada faydalı olacak olan ürünleri kullanmak
  • Sigara markası değiştirmek ve sevmediğiniz markaları kullanarak soğumaya çalışmak
  • Yeme alışkanlıklarını sigarayı en aza indirgeyecek şekilde düzenlemek
  • Sigaraları her zaman koyduğunuz yerin tam aksi yerine koyun, Böylece her istediğinizde ulaşamamış olursunuz.
  • Sırf alışkın olduğunuz için sigara içtiğiniz konusunda kendinizi adapte edin ve bununla savaşın.
  • Siniriniz bozulduğuna kendinize yapacağınız aktiviteler edinin ve mümkün olduğunca böyle durumlarda kesinlikle sigaraya sığınmayın.
  • Sigara ile birlikte sevdiklerinize pasif içici özelliği yarattığınızı fark edin ve sağlık sorunlarının kötüye gittiğini düşünün.
  • Sigara içmenizi tetikleyecek olan kahve ve alkol gibi içeceklere bir süre ara verin.
  • Sigara içtiğinizde kendinizi suçlu hissedin.
  • İçmediğiniz ve kendinize engel olduğunuz her an kendinizi ödüllendirin.
  • Spor yapmaya çalışın

Sigara alışkanlığından vazgeçebilmek için bu tavsiyelere ek olarak kişinin kesin olarak sigarayı bırakma konusunda istekli ve azimli olması son derece önemlidir. Sigarayı bırakmak isteyen insanlara zorla yapılan uygulamalar çözüm üretmeyecekleri gibi,  aksine bağımlı kişinin sigara kullanım miktarını da arttırabilmektedir. Bu sebeplerden ötürü bu konuda her zaman istekli olmak sigara bağımlılarının, sigarayı bırakma konusundaki en büyük yardımcısı olacaktır. Ne kadar çok güç ve irade o kadar çabuk sigarayı bırakmak ve sağlıklı bir yaşama hoş geldiniz demektir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir